Krok 2.
Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta

Teraz możesz użyć profilu zaufanego i zobaczyć swoje e-recepty, upoważnić kogoś bliskiego lub wybrać lekarza

Jak to zrobić?

  • Wchodzisz na stronę główną pacjent.gov.pl

  • widzisz niebieski pasek ze zdjęciem i napisami „Internetowe Konto Pacjenta”, „Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”, a poniżej „Zaloguj się”. Klikasz „Zaloguj się”.

Usunięto obraz.

Teraz wybierasz jeden z 3 sposobów logowania się

  • Poprzez profil zaufany — po lewej znajdziesz pole do logowania za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła. Jeżeli profil zaufany zakładałeś/aś poprzez bankowość elektroniczną, to na IKP logujesz się poprzez stronę swojego banku. Na ekranie zobaczysz logotypy banków. Wybierz swój i zaloguj się jak na konto bankowe

  • przez internetowe konto w banku, które na to pozwala — taką możliwość oferuje bank PKO BP. Jeśli masz w tym banku konto iPKO lub Inteligo, wybierz swoje konto i zaloguj się jak na konto. Przy pierwszym logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane (imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu itp.) są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS-a. Kiedy to zrobisz, bank utworzy Ci e-tożsamość — bezpłatny, cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości
  • poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty. Potrzebujesz do tego płatnego czytnika. Jeśli masz e-dowód, to na pewno nie potrzebujesz tego poradnika. 

Usunięto obraz.

Jeśli masz problem, skorzystaj z pomocy bliskiej osoby. Syn czy wnuczka mogą usiąść z Tobą przy komputerze i pomóc Ci się zalogować. 

Któreś z nich możesz też upoważnić do odbioru Twoich e-recept i załatwiania Twoich spraw zdrowotnych przez internet, jeśli tak będzie Ci wygodniej. 

Czytaj dalej » Upoważnij bliską osobę