Krok 6. Zainstaluj aplikację mojeIKP

Zyskaj łatwy dostęp do e-recept i e-skierowań, a także e-rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19

 

mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, która daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z Apple Store.

Aplikacja umożliwia m.in.:

  • łatwe odbieranie e-recept i e-skierowań
  • sprawdzenie dawkowania przepisanego leku
  • sprawdzenie historii e-recept i e-skierowań
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • ustawienie przypomnienia o lekach, które zażywasz
  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19, jedno kliknięcie na e-skierowaniu i już możesz się zapisać
  • sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • uzyskanie e-skierowania na badania profilaktyczne w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS (dla osób, które mają 40 lat i więcej), a także potwierdzenia chęci udziału w loterii związanej z tym programem
  • udostępnianie i pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID (UCC)
  • korzystanie z portalu Diety NFZ i zrobienie testu na wiedze o zdrowym odżywianiu się
  • przełączanie się pomiędzy swoim kontem a kontami bliskich osób, które Cię do tego upoważniły
  • upoważnienie medyka lub farmaceuty do wglądu w Twoje dane medyczne.  

Działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne, które pobrałeś/aś przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z Internetem.

Bez logowania się możesz z głównej strony aplikacji:

  • połączyć się z pogotowiem ratunkowym (numer 999)
  • znaleźć ważne numery telefonów, w tym jednolity numer alarmowy 112, numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i numer Telefonicznej Informacji Pacjenta
  • odbierać powiadomienia (tylko takie, które są skierowane do wszystkich pacjentów)
  • odebrać przypomnienie o lekach (żeby ustawić harmonogram przypomnień, trzeba się zalogować).

Szczegółowy opis funkcji i działania aplikacji znajdziesz tutaj.

Jak zainstalować mojeIKP

Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, Pekao SABOŚBNP Paribas, VeloBanku, Crédit Agricole, mBanku, Banku Millennium, Kasie Stefczyka, Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub banku spółdzielczym z Grupy BPS), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas własny kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji.  

nadawanie pin w mojeIKP

Możesz też logować się do aplikacji mojeIKP za pomocą odcisku palca lub identyfikacji Twojej twarzy.

W aplikacji powiadomienie (pod znakiem dzwonka) o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.

Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta.