Kobieta z kubkiem kawy pokazuje coś na ekranie kompa mężczyźnie

20 godzin bez profilu zaufanego

Od godziny 20.00 19 stycznia do godziny 16:00 20 stycznia 2024 r. planowane są prace serwisowe profilu zaufanego. W tym czasie nie zalogujesz się więc profilem zaufanym na Internetowe Konto Pacjenta. Bez przeszkód zalogujesz się własnym pinem na mojeIKP

Profil zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwiasz urzędowe sprawy przez internet. Profilem zaufanym zarządza podległy Ministerstwu Cyfryzacji Centralny Ośrodek Informatyki

Przeczytaj, jak się zalogować, gdy profil zaufany jest niedostępny.

Jak zalogujesz się na IKP

Możesz zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta przez:

  • mojeID w banku (logujesz się jak na konto w banku. Możliwość taką oferują: iPKO lub Inteligo w PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy BPS)
  • aplikację mObywatel
  • e-dowód.

Przez aplikację mObywatel zalogujesz się tylko pod warunkiem, że masz ją uruchomioną w komórce przed godziną 20.00 19 stycznia.

Jak potwierdzisz swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujesz się na komputerze:

  • wybierz logowanie przez mObywatela
  • zaloguj się do aplikacji mObywatel
  • w dolnej części ekranu wybierz ikonę z kodem QR
  • zeskanuj telefonem kod ze strony
  • potwierdź zgodę na potwierdzenie Twoich danych
  • korzystaj z IKP.

e-dowód to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Zawiera numer CAN, potrzebny do korzystania z elektronicznych funkcji dokumentu, m.in. logowania się do systemów elektronicznych. Ma również wbudowany niewidoczny chip, dzięki któremu dokument działa bezdotykowo – wystarczy położyć go na czytniku NFC.

Czego potrzebujesz do logowania:

  • e-dowód oraz
  • czytnik NFC, komputer z dostępem do Internetu lub
  • smartfon z modułem NFC i aplikacją eDO App.

Skorzystaj z instrukcji

Jak się zalogujesz na mojeIKP

Jeśli masz za sobą pierwsze logowanie, to logujesz się swoim własnym pinem.

Jeśli, w trakcie prac serwisowych profilu zaufanego, logować się będziesz na mojeIKP po raz pierwszy lub w tym czasie zmieniasz telefon, to musisz potwierdzić swoją tożsamość. Zrobisz to przez:

  • mojeID w banku (logujesz się jak na konto w banku. Możliwość taką oferują: iPKO lub Inteligo w PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy BPS)
  • aplikację mObywatel
  • e-dowód.

Jak potwierdzić swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujesz się na komórce:

  • wybierz logowanie przez mObywatela
  • zobaczysz instrukcję postępowania; widzisz też niebieski kafelek z napisem „Skopiuj kod”
  • postępuj według instrukcji:
    • kliknij na kafelek, by skopiować kod do schowka
    • zaloguj się do aplikacji mObywatel
    • w dolnej części ekranu wybierz ikonę z kodem QR
    • wklej kod
    • potwierdź zgodę na potwierdzenie Twoich danych
  • korzystaj z mojeIKP.

Jeśli lekarz mówi, że nie może wystawić recepty

Lekarze logują się do systemu e-zdrowia między innymi za pomocą profilu zaufanego, by wystawić e-receptę czy e-skierowanie. Informacja dla lekarzy, jak się zalogować w inny sposób, jest na stronie ezdrowie.gov.pl.